Suomalaiset Kasinot

Veikkaus varoittanut kasinohuijauksesta

Veikkaus ottanut kantaa kasinohuijaukseen
Rahapelien tarjoaja Veikkaus on tiettävästi antanut kiireellisen varoituksen suomalaisille pelaajille ja vedonlyöjille sen jälkeen, kun ilmeni, että kolmas osapuoli, jolla ei ole mitään tekemistä kansallisen rahapelitoimijan kanssa, on puhelimitse tarjonnut luvattomia kasinopelejä asiakkaille. Huijari teeskentelee olevansa mukamas Veikkauksen edustaja.

Itse asiassa teeskentelijä on harjoittanut toimintaansa niin häpeämättömästi, että joihinkuihin Veikkauksen asiakkaisiin on heidän kertomansa mukaan otettu yhteyttä yhden tai kahden kerran sijaan useaan eri otteeseen syksystä 2019 lähtien.

Pelit eivät vastaisuudessakaan puhelinpohjaisia

Tällä välin Veikkaus on antanut asiakkailleen lukuisia varoituksia, ja lisäksi se on vahvistanut, että kolme puhelinhuijarin toiminnasta eniten kärsinyttä kasinopeliä ovat sen Eurojackpot, Vikinglotto ja perinteinen viikon lottoarvonta. Pelintarjoaja on kehottanut pelaajiaan varomaan minkäänlaisten tarjousten hyväksymistä puhelimitse ja ilmoittanut, ettei se aio koskaan tarjota pelejään ostettaviksi puhelimen välityksellä.

Lisäksi Veikkaus selitti, että vaikka se saattaa aika ajoin ottaa eräisiin asiakkaisiinsa yhteyttä puhelimella, ainoa syy siihen on joka kerralla asiakaspalvelukeskustelu, esimerkiksi voitoista puhuminen, keskeneräisten maksujen ja nostojen järjestelyt, pelaajan ja toimijan välisestä suhteesta keskusteleminen laadunvalvonnan välineenä tms. Sen varsinaiset kasinopelit eivät kuitenkaan ole saatavilla puhelimen välityksellä, Suomen rahapelitoimija vahvisti.

Vaaran merkit

Huijari on tiettävästi ottanut yhteyttä tuntemattomasta puhelinnumerosta. Veikkauksen mukaan jo sen pitäisi saada hälytyskellot soimaan saman tien, koska se ei koskaan ota kehenkään asiakkaaseensa yhteyttä yksityisestä numerosta. Lisäksi pelintarjoaja varoitti asiakkaitaan olemaan ilmoittamatta kenellekään yksityisiä henkilötietoja, kuten pelaajatunnuksia, salasanoja jne., puhelimessa, koska kukaan sen toimistojen henkilöstöstä ei koskaan pyydä niiden kaltaisia yksityistietoja varsinkaan puhelimitse. Veikkaus on vahvistanut ilmoittaneensa tapahtumista Suomen poliisiviranomaisille.

Veikkauksen laki- ja vastuullisuusjohtaja Pekka Ilmivalta sanoi, että jos yrityksen asiakkaat tuntevat levottomuutta puhelun aikana annetuista tai pyydetyistä tiedoista, heidän tulee katkaista puhelu ja ottaa mieluummin yhteyttä pelintarjoajan asiakaspalveluun. Lisäksi Veikkaus suunnittelee ottavansa käyttöön ”pakollisen tunnistautumisen” ja aikoo vastaisuudessa pyytää asianmukaiset henkilötiedot kaikilta, jotka haluavat pelata kolikkopelejä tai muita sen saatavilla olevia kasinopelejä. Vastuulliseen pelaamiseen keskittyvä markkinointistrategia on niin ikään tapetilla tulevaa vuotta varten.